Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2010

Οι απεργιακές δονήσεις στις συγκοινωνίες, ανοίγουν δρόμο για γενίκευση των απεργιακών αντιστάσεων

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι του περιβόητου μνημονίου που θα αποκαθιστούσε τη δημοσιονομική ισορροπία και θα έσωζε τάχα τη χώρα και το λαό από τους διεθνείς και εγχώριους χρηματοπιστωτικούς ληστές και οι εφιάλτες του σύγχρονου κοινωνικού μεσαίωνα άρχισαν με τα «επικαιροποιημένα μνημόνια» να γίνονται πραγματικότητα με τον πιο δραματικό τρόπο.


Όλα τα μέτρα που μέχρι τώρα επιβλήθηκαν δεν έχουν μόνο λεηλατήσει και με κυνικό μάλιστα ταξικό μίσος το εργατικό εισόδημα, αλλά έχουν επιφέρει τεράστια πλήγματα στο σύνολο των κοινωνικών όρων της ζωής μας. Κανένας εργαζόμενος σήμερα, ανεξαρτήτως πολιτικών προτιμήσεων, δεν μπορεί να αρνηθεί την καταθλιπτική χειροτέρευση της θέσης του όταν συγκρίνει τη σημερινή κοινωνικοοικονομική του κατάσταση με την προ του μνημονίου περίοδο, αλλά και κανένας επίσης δεν μπορεί να αμφισβητήσει την προοπτική της πλήρους εξαθλίωσης, αν δεν ανατραπούν οι πολιτικές του κεφαλαίου και οι κυβερνήσεις του, αν δεν διεκδικηθούν λύσεις έξω από το πλαίσιο του συστήματος.

«Οι θυσίες του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο»,λέει με στόμφο ο περιηγητής των βουνών και των θαλασσών με ποδήλατο και κανό πρωθυπουργός την ίδια στιγμή που ο λαός στενάζει κάτω από την βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική και τα κέρδη των τραπεζών και των πολυεθνικών εκτινάσσονται στα ύψη.

«Αποτρέψαμε ολοσχερώς τον κίνδυνο κήρυξης της χώρας σε κατάσταση χρεοκοπίας» επαναλαμβάνει συνεχώς o πρόεδρος της «σοσιαλιστικής διεθνούς» ο εφευρέτης του «τέταρτου δρόμου», την ίδια στιγμή που ο ίδιος και τα κυβερνητικά στελέχη του ομολογούν την χειροτέρευση όλων των υπό θεραπεία κρίσιμων οικονομικών μεγεθών που επιδεινώνουν την πολύπλευρη κρίση και φέρνουν πιο κοντά την προοπτική της επίσημης ανακήρυξης χρεοστασίου.

«Δεν πρόκειται να επιβάλουμε νέα μέτρα», λένε οι υπάλληλοι του ΔΝΤ της ΕΕ και του κεφαλαίου την ώρα που εξαπολύουν τον δεύτερο γύρο της αντεργατικής σταυροφορίας και ετοιμάζονται για τον τρίτο και τον τέταρτο μέσω των επικαιροποιημένων ή αναθεωρημένων κάθε φορά μνημονίων, επιβεβαιώνοντας ότι « ο μηχανισμός διάσωσης» δεν αφορούσε τους εργαζόμενους και τη χώρα, αλλά τους δανειστές τοκογλύφους.

Συναδέλφισσες συνάδελφοι

Με την επίκληση του γιγάντιου χρέους των 10 δις ευρώ και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, τη σύνθεση των οποίων όλες οι κυβερνήσεις και όλες οι διοικήσεις του ΟΣΕ αρνούνται συστηματικά να αναλύσουν αλλά προβάλουν ως κύριες αιτίες τους μισθούς και τα εργασιακά δικαιώματα, η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ, η κυβέρνηση του ΔΝΤ και της ΕΕ, ξεδιπλώνει με επικίνδυνη ταχύτητα και μεθόδους χουντικής προέλευσης την πιο σκληρή και ανελέητη αντεργατική πολιτική κατά των σιδηροδρομικών.

Το «επικαιροποιημένο μνημόνιο» για τον ΟΣΕ, το οποίο αναμένεται να δοθεί με την υπογραφή ΔΝΤ επισήμως προς «διαβούλευση», υπερβαίνει ως αντεργατική τομή το αντίστοιχο«σχέδιο ανασυγκρότησης» της κυβέρνησης της ΝΔ. Εκτός από την επαναφορά με το χαρακτήρα του





επείγοντος της κοινής προσπάθειας του κεφαλαίου και του δικομματισμού για τη συρρίκνωση του ΟΣΕ με κλείσιμο τμημάτων του δικτύου και την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων,

αντικαθιστά το πρόγραμμα της «μισθωτής εφεδρείας»3000 σιδηροδρομικών με υποχρεωτικές «μετατάξεις» 2200 σιδηροδρομικών, άμεση μείωση των επιδομάτων, μείωση των βασικών μισθών με το νέο μισθολόγιο , καθώς επίσης και ολοκληρωτικής ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.

«Είναι ηλίου φαεινότερο» ότι οι αλλαγές- ανατροπές που επιχειρούν δεν έχουν να κάνουν με περικοπές ακραίων υπερβολών αναγκαίων δήθεν για την «εξυγίανση» και «ανάπτυξη» του ΟΣΕ, αλλά με την επιβολή ενός μεσαιωνικού εργασιακού μοντέλου εργοδοτικής αυθαιρεσίας που θα έχει ως τίτλο,«Εργαζόμενοι ελαστικά απασχολούμενοι χωρίς ωράριο και κανονισμούς με συνολική διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Εργαζόμενοι με υποχρεώσεις χωρίς δικαιώματα, ατομικά διαπραγματεύσιμοι χωρίς συλλογικές συμβάσεις»

Oσα δεν «τακτοποίησαν» ή δεν μπορούν να «τακτοποιήσουν» οι νόμοι της αγοράς τα αναλαμβάνει η κυβέρνηση, η οποία εισβάλλει πάνοπλη με τις βόμβες ναπάλμ του ΔΝΤ και της ΕΕ πριν από την είσοδο των ιδιωτών, για να οικοδομήσει μέσω των νέων κανονισμών εργασίας, των οργανογραμμάτων και του νέου μισθολογίου με μειωμένες φυσικά αποδοχές ένα πλήρες ελαστικό εργασιακό καθεστώς και να αυξήσει τις τιμές των κόμιστρων, ώστε να ανοίξουν διάπλατα οι πύλες του ξεπουλήματος και των ιδιωτικοποιήσεων.

Δεν τους φτάνει η αρπαγή της δημόσιας περιουσίας, θέλουν «εδώ και τώρα» και την συντριπτική εξόντωση των εργαζόμενων και το τσάκισμα των συλλογικών τους αντιστάσεων τους.

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Σ αυτή την χωρίς όρους και όρια αντεργατική καταιγίδα και στον εργασιακό μεσαίωνα που μας ετοιμάζουν πρέπει να απαντήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις οργανωμένα και αποφασιστικά. Από όλους εμάς θα εξαρτηθεί αν θα συνεχίσουμε να είμαστε εργαζόμενοι ή απασχολήσιμοι και άνεργοι, αν θα πάμε στη βάση της εργοδοτικής ασυδοσίας σε μια ημερήσια απασχόληση που παραπέμπει στο «από ήλιο σε ήλιο» του περασμένου αιώνα.

Οι αγώνες ωστόσο ανατροπής της αντεργατικής λαίλαπας δεν μπορούν να αναπτυχθούν με αποσπασματικές κινήσεις και επικοινωνιακά τρικ στο πλαίσιο της συναίνεσης και του κοινωνικού εταιρισμού, ούτε να εκφραστούν από αυτούς υποτάχθηκαν στο μνημόνιο με την υπογραφή της κατάπτυστης Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και τώρα μπλοκάρουν τις διαδικασίες συγκρότησης του μετώπου των σιδηροδρομικών και των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η ταχέως εξελισσόμενη αντεργατική σταυροφορία κατά των σιδηροδρομικών και των εργαζομένων στις δημόσιες συγκοινωνίες, που έχει πλέον αποκτήσει χαρακτηριστικά κοινωνικού πολέμου, δεν αντικρούεται με διαμαρτυρίες στις ακραίες πλευρές της, που καταλήγουν με την τακτική του διαλόγου σε προτάσεις διόρθωσης των κραυγαλέων υπερβολών. Δεν αντιμετωπίζεται μόνο με τον συντονισμό των προεδρείων των ομοσπονδιών και των σωματείων στον κλάδο των μεταφορών, που εξαντλείται στην έκδοση ενός δελτίου τύπου και την κήρυξη αποσπασματικών κινητοποιήσεων.

Η ιστορική γνώση, η πολύχρονη πείρα και κυρίως η πρόσφατη εμπειρία της εποχής του ΔΝΤ δείχνουν ότι οι σημερινοί αγώνες θα νικήσουν μόνο, όταν εξασφαλίσουν την ενεργητική συμμετοχή όλων των εργαζομένων στη λήψη και την υλοποίηση των αποφάσεων, όταν απορρίψουν ενάντια στην κυρίαρχη λογική το παραλυτικό πλαίσιο της συναίνεσης και της διαβούλευσης, όταν αναβαθμίσουν το επίπεδο της πάλης τους και μετατρέψουν τις διαμαρτυρίες και τις καταγγελίες στην ασκούμενη πολιτική σε συγκεκριμένες δράσεις, όταν συγκροτήσουν συνολικό σχέδιο ανατροπής της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων, ως προϋπόθεση ικανοποίησης των αιτημάτων.

Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονών ή ελπίδων και οι καιροί δεν περιμένουν άλλο. Πρέπει άμεσα να αντιστρέψουμε το κλίμα της αμηχανίας και να δημιουργήσουμε μαζικούς όρους ανατροπής της αντίληψης του«ότι όλα περνάνε».Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρούμε απαραίτητη την οργάνωση συνελεύσεων στους χώρους εργασίας, στις οποίες θα συζητήσουμε και θα αποφασίσουμε το πρόγραμμα πάλης και τις μορφές αγώνων που συλλογικά θα ακολουθήσουμε. Χρειαζόμαστε σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη ιστορική περίοδο ένα αναβαθμισμένο και συνεκτικό προγραμματικό πλαίσιο, που εκτός από τους στόχους ανατροπής της κυβέρνησης και της πολιτικής της θα περιλαμβάνει τους άξονες ενός συνολικού εργατικού πολιτικού σχεδίου διεξόδου από την κρίση.


• ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ


• ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

• ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΡΙΝ ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΟΥΝ

ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗΣ

•ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ «ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ » ΠΡΟΤΟΥ ΜΑΣ ΘΑΨΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ ΤΟΥΣ

• ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΨΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ 8 και 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ.

•ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

ΕΝΙΑΙΑ ΤΑΞΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου