Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ AEGEAN &ΣΤΗΝ SWISSPORT

Από ολοσέλιδη διαφήμιση σαββατιάτικης απογεματινής εφημερίδας :"η AEGEAN από τις 30 Ιουνίου είναι μέλος της STAR ALLIANCE, της μεγαλύτερης αεροπορικής συμμαχίας παγκοσμίως [...] νιώθουμε γεμάτοι περηφάνεια [...]".



Λίγες ημέρες πριν υπήρχε σχετική αναφορά με άρθρα και ρεπορτάζ στα μμε όσον αφορά την ένταξη της εν λόγω εταιρείας στη "συμμαχία" της STAR ALLIANCE (στην οποία συμμετέχουν συνολικά 28 εταιρείες, μεταξύ άλλων οι: lufthansa, thai, turkish airlines κ.ά). Η ίδια η διοίκηση της εταιρείας θριαμβολογεί για την είσοδό της στην παραπάνω αεροπορική συμμαχία σε μια περίοδο αναμονής της ανακοινωθείσας (ακόμα δεν έχει δοθεί η επίσημη έγκριση από τις Βρυξέλλες) συγχώνευσής της με την OLYMPIC AIR, που θα πραγματοποιηθεί-σε πρώτη τουλάχιστον φάση-πιθανότατα στις αρχές φθινοπώρου (μολονότι άτυπα υπάρχει ήδη κάποιου είδους συνεργασία).Η ίδια η εταιρεία δηλώνει πως η επιλογή της συγχώνευσης κρίθηκε επιβεβλημένη λόγω της οικονομικής κρίσης.Αυτή λοιπόν είναι η επίσημη ενημέρωση όπως πηγάζει από την ίδια την εταιρεία και τα καθεστωτικά μμε. Ωστόσο κάτω από αυτή την φανταχτερή βιτρίνα της εταιρείας-υπόδειγμα υπάρχει μια πραγματικότητα που αποσιωπάται: τα αντικοινωνικά μέτρα της κυβέρνησης στη γραμμή της τρόικας από τη μια μεριά και η απουσία οποιασδήποτε μορφής συνδικαλισμού των εργαζομένων από την άλλη προσφέρουν το κατάλληλο έδαφος για την αντιμετώπιση των εργαζομένων από την εργοδοσία ως αναλώσιμων. Το τελευταίο διάστημα λοιπόν η εταιρεία προχωρά σε απολύσεις συμβασιούχων (υπάρχουν ψίθυροι ότι θα πληγούν και μόνιμοι υπάλληλοι) που η σύμβασή τους δεν έχει λήξει ακόμα,ενώ επίσης δεν ανανεώνει και πολλές συμβάσεις που λήγουν. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες οι δεκάδες απολύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί αφορούν εργάτες, υπαλλήλους του τμήματος check-in, εργαζόμενους στην καθαριότητα και πιλότους.Η αρχή έγινε λίγους μήνες νωρίτερα όταν (νέοι ή παλιότεροι που κλήθηκαν για την ανανέωση της σύμβασής τους) συμβασιούχοι υπάλληλοι βρέθηκαν μπροστά σε μια εξωφρενική σύμβαση ενόψει και της συγχώνευσης: σύμβαση ορισμένου χρόνου με τη ρήτρα ότι όποιος υπάλληλος εγκαταλείψει τη θέση του πριν από τη λήξη της σύμβασης είναι υποχρεωμένος να καταβάλει τους μισθούς που αντιστοιχούν στο υπολειπόμενο διάστημα!!!!!!!! Εργαζόμενος δηλαδή δεμένος πισθάγκωνα...Δυστυχώς οι εργαζόμενοι τις υπέγραψαν τις συμβάσεις όντες τελείως αποκομμένοι ο ένας από τον άλλο. Με τις λέξεις διεκδίκηση, διαμαρτυρία, απεργία να αποτελούν άγνωστες ή κακές λέξεις μεταξύ τους...Η κρίση φυσικά δε θα αφήσει αλώβητο τον αεροπορικό κλάδο. Όσο ο λαός φτωχαίνει, όσο εξαθλιώνεται τα αεροπορικά ταξίδια θα αφορούν όλο και λιγότερους. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως θα δώσει κανείς ελαφρυντικά στα αφεντικά που η φιλοδοξία και το κυνήγι όσο το δυνατό μεγαλύτερης κερδοφορίας μπαίνουν πάνω από τον εργαζόμενο, ο οποίος αντιμετωπίζεται με αναλγησία (πώς αλλιώς να χαρακτηριστεί πχ η απόλυση γονιού που δεν έχει άλλη πηγή εσόδων στην οικογένεια; έγκλημα ίσως;).



Η κατάσταση βέβαια αυτή πιθανότατα δεν εκπλήσσει κανέναν. Γιατί δυστυχώς δεν μας είναι πρωτόγνωρη.Καθένας μας βιώνει ανάλογες καταστάσεις είτε ο ίδιος είτε στο οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον του. Η κοινωνία στο σύνολό της δέχεται μια βάρβαρη επίθεση. Άνεργοι, μισθωτοί, συνταξιούχοι...Ποιος άλλος θα δώσει την απάντηση, αν όχι εμείς; Πότε επιτέλους θα πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας; Ας μην αφήσουμε το φόβο να μας καταστείλει.



Ας πάμε παρακάτω...για την κοινωνική απελευθέρωση. VIVA LA RESISTENCIA


-50(!!!) άτομα απολύθηκαν από την μικρότερη αεροπορική εταιρεία athens airways, ενώ βάσει-μη διασταυρωμένων- πληροφοριών επίκεινται απολύσεις και στην olympic


Βροχη απολυσεων και στην swiissport αλλά και αλλαγή εργασιακων σχέσεων απο δω και πέρα με μη ανανεωση συμβασεων σε προσωπικο (συμβασιουχους)που απασχολειται πλήρως εδω και χρόνια με συμβασεις που ο εργαζομενος θα απασχολειται μια με δυο φορες την ημερα απο 2 εως 3 ωρες αναλογα με το προγραμμα πτησεων που εξυπηρετει η εταιρεια. Δηλαδη ο εργατης θα πηγαινει αεροδρομιο για μια πτηση το πρωι και αλλη μια το απογευμα με αποτελεσμα να βρισκεται στο δρομο περιπου απο 4 εως 8 ωρες (αναλογα ποσα μεσα μεταφορας χρησιμοποιει για να φτασει) για να δουλεψει απο 2 εως 4 ωρες οσες φορες τον καλεσει η εταιρεια. Σημειωτεον εως τωρα κανενας εργαζομενος δεν εχει δει- παρει στα χερια του την συμβαση εργασιας που εχει υπογραψει παρόλο που το σωματείο (προκειται περι πολύ μαλακού ψιλοεργοδοτικού σωματείου) εχει προσφυγει στην επιθεωρηση εργασιας γι αυτο το θεμα. Το αφεντικο κυριος μετοχος της εταιρειας ονόματι Γρύλλος εχει δωσει εντολή να μην πληρωνονται ολες οι υπερωριες και ολα τα δουλεμενα ρεπο στους εργαζομενους αλλά οσα επιλεγουν οι διευθυντες να πληρωσουν. Το αφεντικο επιχειρηματιας Γρύλλος πλαισιωνεται απο τον διευθυντη Στελιο Αυγουστή γνωστο φασιστοειδες οπου ευθεως βριζει δημοσιως εργατες οταν τολμουν να ζητησουν τα δεδουλευμενα τους και εκκρεμουν εις βάρος του περιπου 7 μηνυσεις απο εργαζομενους.

πηγη: http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1211870
 

1 σχόλιο: