Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Σύντομη ενημέρωση για Ισπανια




- Απεργία του μετρό της Μαδρίτης. Μετά από τις απεργίες της προηγούμενης εβδομάδας, σε συνέλευση οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να σταματήσουν προσωρινά τις κινητοποιήσεις μέχρι τις 12 Ιουλίου, δίνοντας ένα περιθώριο στα συνδικάτα για τις διαπραγματεύσεις με την εταιρεία.



- Στις 12 Ιουλίου η CGT καλεί σε εικοσιτετράωρη απεργία στο εργοστάσιο της Ford Almussafes (στη Βαλένθια) και στις 13 Ιουλίου σε συγκέντρωση στη Μαδρίτη στα γραφεία της Ford Ισπανίας, ως διαμαρτυρία για την απόλυση της Paqui Cuesta, γραμματέα του συνδικαλιστικού σωματείου της CGT στην Ford. Η απόλυση έγινε στις αρχές Ιουνίου. Αργότερα έγινε συνάντηση της εταιρείας με την CGT, αλλά δεν ήταν καρποφόρα: «Ούτε η Ford δέχτηκε να ξαναπροσλάβει τη Paqui ούτε εμείς δεχτήκαμε να σταματήσουμε τον αγώνα για την ξαναπρόσληψή της», λέει ο γενικός γραμματέας της CGT στη Βαλένθια. Αυτή η απόλυση είναι το αποκορύφωμα των ενεργειών με τις οποίες η Ford προσπαθεί να εξουδετερώσει την αγωνιστική συνδικαλιστική δράση της CGT. Να σημειωθεί, π.χ., ότι στην Ford η CGT αντιπροσωπεύει το 15% των εργαζομένων αλλά οι συνδικαλιστικοί της εκπρόσωποι συγκεντρώνουν το 100% των προστίμων.



- Αναμένεται η δικαστική απόφαση για την υπόθεση των 11 συλληφθέντων της Λισαβόνας (συλλήφθηκαν στις 25 Απριλίου του 2007 μετά από πορεία αντιεξουσιαστών ενάντια στο φασισμό και τον καπιταλισμό). Κατά τη διάρκεια της δίκης ήταν έντονη η παρουσία της αστυνομίας, που προσπάθησε να στοχοποιήσει κάποια άτομα του αναρχικού χώρου.



- Δικαστική απόφαση δικαιώνει τον αγώνα της CGT στις εταιρείες τηλεμάρκετινγκ. Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε οθόνες από δω και πέρα θα έχουν ένα διάλειμμα 5 λεπτών για κάθε ώρα εργασίας, πέρα από το κανονικό διάλειμμα.



- Η CNT Μαγιόρκα ξεκίνησε αγώνα για την επαναπρόσληψη του συντρόφου Μάριο, που απολύθηκε από την αλυσίδα σουπερμάρκετ Mercadona, όπου δούλευε 9 χρόνια. Στη Βαλένθια η CNT καλεί σε συγκέντρωση ενάντια στις αντισυνδικαλιστικές μεθόδους της Mercadona στις 10 Ιουλίου. Η CNT έχει κάνει αρκετούς αγώνες τα τελευταία χρόνια σε αυτή την (πολύ γνωστή στην Ισπανία) αλυσίδα σουπερμάρκετ.



- Η CNT Αλικάντε ξεκίνησε δράσεις για την υποστήριξη των εργαζομένων του εκδοτικού οίκου Océano, ο οποίος φέτος έχει απολύσει γύρω στα 100 άτομα σε όλη την Ισπανία.











Συνέντευξη με τον Μanuel Fernández, μέλος του συνδικάτου Solidaridad Obrera στην απεργιακή επιτροπή των εργαζομένων του μετρό της Μαδρίτης







(από το ισπανικό περιοδικό αντιπληροφόρησης Diagonal, στις 5 Ιουνίου)







Ερ.: Πώς πήγαν οι πρώτες μέρες της απεργίας;



Απ.: Κάνουμε μία πολύ θετική εκτίμηση τόσο από την Solidaridad Obrera όσο και από την απεργιακή επιτροπή. Η συμμετοχή έφτασε σχεδόν το 100%. Είναι η πιο ψηλή συμμετοχή σε απεργία του μετρό στην ιστορία. Όλοι έχουν καταλάβει πόσο σημαντική είναι η υπεράσπιση της συλλογικής σύμβασης και έχουμε βάλει τα δυνατά μας για να κρατήσουμε αυτό το βασικό δικαίωμα. Στη συνέλευση όλοι αποφάσισαν να απεργήσουν και είπαμε ότι θα πήγαιναν στη δουλειά μόνο αυτοί που δουλεύουν στην εξωτερική συντήρηση, στο μέτρο-τραμ και στις γραμμές 9 και 10. Όλα τα συνδικάτα επιλέξαμε να μην τηρηθούν οι ελάχιστες υπηρεσίες γιατί καμία άλλη εταιρεία μεταφοράς δεν απεργεί και υπάρχουν εναλλακτικά μέσα για τη μετακίνηση των πολιτών. Όταν η τοπική κυβέρνηση της Μαδρίτης αποφάσισε να σπάσει τη συλλογική σύμβαση είπαμε να τραβήξουμε την απεργία μέχρι όπου μπορούμε.



Ερ.: Ποιες ήταν οι αποφάσεις της τοπικής κυβέρνησης της Μαδρίτης οι οποίες σας οδήγησαν στην απεργία;



Απ.: Υπογράψαμε συλλογική σύμβαση στις 17 Ιουνίου του 2009, με ισχύ για 4 χρόνια. Στις 10 Ιουνίου φέτος το συμβούλιο της τοπικής κυβέρνησης της Μαδρίτης ανακοίνωσε ότι θα κόψουν στους εργαζομένους του μετρό ένα 5% του μισθού που συμφωνήθηκε στη συλλογική σύμβαση. Την επόμενη μέρα ανακοινώσαμε στη διεύθυνση του μετρό τη διακοπή των σχέσεων μέχρι να μας εξασφαλίσουν ότι θα σεβαστεί πλήρως η συλλογική σύμβαση. Από τότε ξεκίνησαν οι συνελεύσεις στα διάφορα κέντρα εργασίας και την επόμενη εβδομάδα προγραμματίσαμε απεργία για τις μέρες 28, 29 και 30 Ιουνίου.



Στο μετρό υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις από το 1962 και όλες τηρήθηκαν, ποτέ δεν άλλαξε το παραμικρό. Η συλλογική σύμβαση είναι νόμος και έχει μία ξεκάθαρη ισχύ που πρέπει να σέβεται από τις δύο μεριές: δεν θα αλλάξει ούτε μία λέξη, ούτε ένα κόμμα σε αυτά που συμφωνήθηκαν πέρσι. Ζητάμε να σεβαστούν η συλλογική σύμβαση και η συλλογική διαπραγμάτευση, γιατί σήμερα είναι το 5% του μισθού και αύριο μπορεί να είναι οποιοδήποτε κοινωνικό δικαίωμα που διατυπώνεται στη σύμβαση.



Ερ.: Ειπώθηκε ότι θα χρησιμοποιήσουν το στρατό για να οδηγήσει τα τρένα, το οποίο δίνει την αίσθηση ότι η τοπική κυβέρνηση έχει χάσει τον έλεγχο. Ποια ήταν η συμπεριφορά της αυτές τις μέρες;



Απ.: Ήταν υπερβολική στα λόγια και στις δημόσιες εμφανίσεις. Αλλά η αστυνομία δεν εμπόδισε το δικαίωμά μας να ενημερώνουμε στις περιφρουρήσεις, το έκανε μόνο στη συγκέντρωση που έγινε μπροστά στην τοπική κυβέρνηση. Από τότε δεν έγινε κάτι, μπορούσαμε να πάμε στα κέντρα εργασίας και να μπούμε κανονικά. Όσον αφορά το στρατό κανένας δεν πιστεύει ότι κάποιος που δεν είναι οδηγός τρένου θα οδηγήσει τα τρένα. Δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, δεν έχουν προσωπικό προετοιμασμένο. Και αν κάνανε κάτι τέτοιο θα μπαίναμε σε μία κατάσταση δύσκολη, γιατί δεν θα καθόμασταν με σταυρωμένα τα χέρια. Εμείς μειώσαμε την ένταση και αφήσαμε τους εργαζόμενους να πάρουν μία ανάσα το Σαββατοκύριακο. Έχουμε δείξει ήδη ποιες είναι οι δυνάμεις μας και η συνέλευση θα αποφασίσει ποια θα είναι τα επόμενα βήματα να ακολουθήσουμε.






*ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ **CNT**-**AIT** **ΣΤΗ ΜΑΔΡΙΤΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ* * *

 Το Σάββατο 3 Ιουλίου έγινε διαδήλωση της CNT-AIT στη Μαδρίτη με συμμετοχή περίπου 1000 αναρχοσυνδικαλιστών ενάντια στα νέα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης. Φωτογραφίες από τη σελίδα της τοπικής ένωσης της CNT-AIT Μαδρίτης:
http://madrid.cnt.es/noticia/cnt-manifiesta-Madrid-c




Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ VIAJES MARSANS


Viajes Marsans είναι ένα πολύ γνωστό ταξιδιωτικό γραφείο. Έχει παραρτήματα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Από τους κυριότερους μέτοχός της ήταν μέχρι πρόσφατα ο Gerardo Díaz Ferrán, γνωστός μεγαλοεπιχειρηματίας και από το 2007 πρόεδρος της ισπανικής συνομοσπονδίας επιχειρηματιών CEOE.



Τον Ιανουάριο του 2010 ξεκίνησαν στην Αργεντινή νομικές διαδικασίες εναντίον αυτής της επιχείρησης επειδή έδινε ακάλυπτες επιταγές και δεν πλήρωνε τους υπαλλήλους της. Στην Ισπανία από τον Μάιο σταμάτησαν όλες οι δραστηριότητές της και οι εργαζόμενοι δεν πληρώθηκαν. Ο Díaz Ferrán και οι συνέταιροί του αποφάσισαν τη διακοπή πληρωμών και ανέλαβε μία καινούρια διεύθυνση, που ανακοίνωσε ότι θα απολύσει το 40% των πάνω από 2000 εργαζομένους της επιχείρησης.



Οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες του Viajes Marsans ξεκίνησαν από το Μάιο διαμαρτυρίες. Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε μία ακόμα συγκέντρωση μπροστά στα γραφεία της εταιρείας, η οποία κατέληξε με την κατάληψη του τρίτου ορόφου του κτιρίου, όπου είναι τα γραφεία των διευθυντών. Οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες φώναζαν «Θέλουμε να πληρωθούμε» και άλλα συνθήματα. Απαίτησαν λύσεις και είπαν ότι δεν θα σταματήσουν την άμεση δράση μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.



Στις 15 Ιουλίου θα έχει πορεία στη Μαδρίτη και έχουν ανακοινωθεί καινούριες καταλήψεις γραφείων.







(πληροφορίες από την τοπική ένωση της Μαδρίτης της CNT-AIT)







Βίντεο από το youtube με δύο διαμαρτυρίες των εργαζομένων του Viajes Marsans (αρχές Μαΐου η μία και τέλη Μαΐου η άλλη):







http://www.youtube.com/watch?v=jps_ZfRRH9g&feature=related




http://www.youtube.com/watch?v=j_4nzpbkTlY&feature=related




http://www.youtube.com/watch?v=PapL7Ogpsyw&feature=related

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου