Οι πλοιοκτήτες της Μηχανιώνας προσπάθησαν να μεταφέρουν στις 27/3 το βράδυ 12 αιγύπτιους ψαράδες απ' το Κερατσίνι στη Θεσσαλονίκη με λεωφορείο των ΚΤΕΛ. Ξεπερνώντας την αρχική σύγχυση των αντικρουόμενων πληροφοριών οι απεργοί ειδοποίησαν έγκαιρα κι η κινητοποίηση είχε ως αποτέλεσμα τη μη πραγματοποίηση του σχεδίου των αφεντικών. Από νωρίς κόσμος άρχισε να συγκεντρώνεται στον κεντρικό σταθμό των ΚΤΕΛ, στο σιδηροδρομικό σταθμό αλλά και στο δεύτερο τέρμα των λεωφορείων της Μοναστηρίου ώστε ν' αποκλειστεί κατά το δυνατόν η άφιξη των απεργοσπαστών. Μέλη του ΠΑΜΕ, της συνέλευσης αλληλεγγύης αλλά κι άλλων ομάδων έλεγχαν τους παραπάνω χώρους παράλληλα με τους απεργούς που είχαν καταφτάσει απ' τη Μηχανιώνα. Αργά το βράδυ, ο κύριος όγκος του κόσμου συγκεντρώθηκε στον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων -το πιθανότερο σημείο άφιξης των απεργοσπαστών- χωρίς ν' αφήσει από τον έλεγχό του και τ' άλλα δύο σημεία. Στις δύο το λεωφορείο έφτασε στο σταθμό κι ο "διάλογος" μεταξύ των απεργών ψαράδων και των υποψήφιων απεργοσπαστών είχε ως αποτέλεσμα να οδηγηθούν οι δεύτεροι επιτηρούμενοι σε "χώρο υποδοχής" μέχρι να πάρουν το πρώτο δρομολόγιο για την Αθήνα. Η δικαιολογία που προβλήθηκε απ' την πλευρά τους ήταν πως δε γνώριζαν πως θα δουλέψουν για τους Μηχανιώτες πλοιοκτήτες αλλά για άλλους της Β. Ελλάδας. Οι 4 πλοιοκτήτες που θα τους συνόδευαν ειδοποιημένοι γι' αυτό που θα συνέβαινε άλλαξαν δρομολόγιο παρατώντας τους 12 μόνος τους ενώ ο οδηγός του βαν που θα τους μετέφερε βλέποντας τον κόσμο να συγκεντρώνεται μετά από λίγο στο σιδηρ. σταθμό έφυγε κάπως "βιαστικά" μ' αποτέλεσμα να τρακάρει μερικά μέτρα πιο κάτω. Σε γενικές γραμμές και παρά τις αρχικές αντικρουόμενες πληροφορίες που συλλέγονταν για τις κινήσεις αφεντικών κι απεργοσπαστών, ο κόσμος ήταν πολύς, ανταποκρίθηκε άμεσα κι αποτελεσματικά μένοντας ως αργά το βράδυ δίνοντας μια καλή απάντηση στην πλοιοκτησία. Αν απ' την άλλη πλευρά, ο σχεδιασμός των αφεντικών εξαντλείται σε τέτοιους είδους κινήσεις τότε τα πράματα ίσως να μην είναι και τόσο εύκολα γι' αυτούς.
Βέβαια, με συμμάχους τον ΟΑΕΔ που έδωσε το πράσινο φως για τη νομιμοποίηση των προσλήψεων (παρά τ' ότι η απεργία είναι προς το παρόν "νόμιμη") και το Υπουργείο Απασχόλησης, οι πλοιοκτήτες άρχισαν κι απασχολούν Βούλγαρους αλιεργάτες σε μια προσπάθεια να γίνει η αρχή και ν' ανοίξει ο δρόμος για το σπάσιμο της απεργίας. Το σωματείο των αιγύπτιων αλιεργατών κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον αυτών των ενεργειών όμως η εκδίκασή τους πήγε για τις 14 Απρίλη.
Ο τρόπος που θ' αντιμετωπιστούν οι κινήσεις των αφεντικών και των κρατικών τους συμμάχων απ' την πλευρρά των απεργών θα κρίνει σε σημαντικό βαθμό και τις εξελίξεις.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου